سیم گالوانیزه چیست؟ معنی؟ | مفتول گالوانیزه

Wiki Article

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

در ادامه تفاوت ورق استیل و گالوانیزه را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

همانطور که می دانیم مفتولهای گالوانیزه به دو صورت گرم و سرد تولید می شوند امروز به فرآیند تولید مفتول گالوانیزه به روش سرد می پردازیم. در روش گالوانیزه سرد، بعد از تمیزکاری و اکسید زدایی مفتول سیاه توسط اعمال جریال الکتریکی و با فرآیند الکترولیزرلایه ای بر روی آن قرار می گیرد این لایه بنا لایه گالوانیزه سرد بوده که در مقایسه با روش گرم بسیار نازکتر می باشد.

به منظور تماس کامل اسید با سطح فلز لازم است که بین قطعات را به نحوی فاصله ایجاد کرد. ساده‌ترین و مناسب‌ترین روش موجود استفاده از زنجیر است. روش‌های دیگر را با توجه به ابعاد قطعه و شکل هندسی آن می‌توان به کار برد لازم است ذکر شود که در مجموع قطعات باید به نحوی قرار گیرند که هوا در هیچ قسمتی گیر نیفتد. همچنین در زمانی که از اسید خارج می‌شوند به راحتی اسید از سطح قطعات تخلیه شود. در صورتی که فاصله‌گذاری به‌طور صحیح انجام نشود و قطعات به هم بچسبند در مرحله گالوانیزه کردن محل‌های چسبیده به صورت سوختگی نمایان خواهند شد.

محصولات فولادی گالوانیزه نسبت به ضدزنگ ها ساده تر و ارزان تر هستند. فولادی که گالوانیزه میشود، قابل جوشکاری بوده و تا دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد نیز حرارت می بیند.

در مرحله آخر مفتول را وارد کوره مذاب روی کرده و بر سطح آن مقدار اضافی که عبور می کند را برداشت می کنند.

مفتول سیاه مفتول مسوار مفتول استنلس استیل مفتول فنر مفتول گالوانیزه سیم خاردار الکترود

نوع سرد آن در بازار چینی بوده و در مقایسه با نوع ایرانی آن کیفیت پایین تری دارد.

شما دیگر نیازی به پرداخت هزینه جهت حمل و نقل دوباره ندارید. آسانی در بررسی کیفیت[ویرایش]

 گالوانیزه سرد (الکترو گالوانیزاسیون)، با استفاده از جریان الکتریکی پوششی بر روی ورق ایجاد می کنند.

الکترونهای تولید شده در ناحیه آندی در میان آهن بسوی ناحیه کاتدی حرکت می کند. 

آنها محصولاتی مقرون‎به‌صرفه هستند. شاید در ابتدا مجبور باشید، هزینه بیشتری برای آنها پرداخت نمایید، اما در طولانی مدت از مزایای آنها بیشتر بهره‌مند خواهید شد.

مفتول گالوانیزه در دو نوع سرد و گرم تولید میشود.نوع سرد آن فولاد بدون اکسید را با روش الکترولیز فلز روی را روی سطح مفتول می پوشانند در این روش کلفتی روی پوشش داده شده کم می باشد و در نتیجه در برابر رطوبت مقاومت زیادی ندارد.

این نوع محصول را به علت استفاده از مس با عنوان مسوار و مسی می شناسند. بر روی این نوع مقطع فولادی یک پوشش مسی وجود دارد که در موارد زیادی نظیر عایق بندی، آرماتوربندی، صنایع یخچال و کابینت سازی، بسته بندی، صنعت ریلی و صنایع مفتولی به کار می برند.
این نوع مفتول به طور گسترده در ساخت و ساز، صنایع دستی، مش مفتولی موج دار، برای جدا کردن حریم ها و بسته بندی محصول استفاده میشود. اما کاربرد عمده مفتول گالوانیزه در سه دسته کلی تقسیم بندی میشود.

با ایجاد شدن یک لایه میانی بین رطوبت هوا و فولاد از تشکیل اکسید و در نتجه زنگ زدگی ممانعت میشود.

این نوع سیم چون برای رابیتس بندی استفاده می شود به آن سیم رابیتس بندی نیز می گویند.از انواع کمتر مصرفی آن نوع گرم چینی و نوع گرم ایرانی است.

در کشور ما از روش دوم برای ساخت مفتول استفاده می شود. معمولا قیمت مفتول های گالوانیزه را براساس ضخامت فلز روی، سیم رابیتس بندی و مدل گالوانیزاسیون تعیین می کنند.

ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم لطفاً برای شروع گفتگو جدید ، ابتدا قوانین ما را بپذیرید

به دلیل تولید انبوه سیم مفتول گالوانیزه و همچنین رقابتی بودن بازار اغلب دارای قیمت پایینی هستند.

ضخامت آن ۰/۹ میلیمتر است. بسته های آن ۲۵کیلوگرم وزن دارند. پر مصرف ترین نوع سرد چینی است.

مفتول گالوانیزه را با عنوان مفتول سفید نیز به بازار عرضه می‌کنند. این روش ساده بوده و در عین حال، پوشش محافظتی خوبی بر روی فولاد و آهن بوجود خواهد آورد.

 گالوانیزه گرم، در این روش ورق فولادی را در فلز روی غوطه ور می کنند.

سپس مفتول‎های گالوانیزه به صورت ضربدری از شیارها عبور داده می‎شوند. زمانی که دوغاب در پشت سنگ ریخته می‎شود، سنگ و دیوار بسیار بهتر به یکدیگر متصل خواهند شد. برای اینکه این اتصال بهتر صورت پذیرد، یک لقمه سنگی بین مفتول و سنگ نیز قرار داده می‎شود. از مزایای اسکوپ‎کشی می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

مفتول گالوانیزه در دو نوع سرد و گرم تولید میشود.نوع سرد آن فولاد بدون اکسید را با روش الکترولیز فلز روی را روی سطح مفتول می پوشانند در این روش کلفتی روی پوشش داده شده کم می باشد و در نتیجه در برابر رطوبت مقاومت زیادی ندارد.

اگر بگذارند این محصول به حالت عادی سرد شود، حالتی بسیار ترد و شکننده خواهد پیدا خواهد کرد .

در مرحله بعدی باید میزان ناخالصی‌ها در مفتول به حداقل برسد. به همین دلیل آنها را از وان اسید عبور خواهند داد. در مرحله بعد مفتول‌های سیاه، وارد حمام روی مذاب خواهند شد.

مطالعات اخیر نشان داده است که حتی در مواردی که سیلیکون و فسفر به صورت مستقل در حدود مطلوب حفظ شده‌اند، نوعاً دارای نمای ظاهری خالداری یا خاکستری تیره می‌باشد. تولید و فروش مفتول گالوانیزه

Report this wiki page